Informatie - Musica Vocalis

Informatie

Stichting Musica Vocalis werd opgericht in 1996. Het projectkoor had toen zijn basis in Krimpen aan den IJssel. In de eerste jaren werden vooral werken uitgevoerd van onbekende componisten. Later kwam ook het bekendere en grotere repertoire aan bod zoals het Requiem van Brahms en de Petite Messe Solennelle van Rossini. Sinds het voorjaar van 2016 repeteert Musica Vocalis in kerkelijk centrum De Gaarde in Capelle aan den IJssel. Naast het projectkoor is in oktober 2016 een kamerkoor binnen de Stichting Musica Vocalis gestart. Beide koren staan onder leiding van dirigent Vincent Spoeltman.

Het Projectkoor repeteert een zaterdag in de maand van 10:30u tot 14:00u. Het koor bestaat uit ervaren (amateur)zangers van jong tot oud. Men studeert, met behulp van midibestanden, thuis de muziek in zodat tijdens de repetities voornamelijk gewerkt kan worden aan klankvorming en muzikale afwerking. We werken nu via een aantal repetities en een repetitieweekend toe naar concerten in september 2020. Het programma daarvan zal binnenkort bekend gemaakt worden.

Wil je graag meezingen in Musica Vocalis of heb je andere vragen? Neem dan contact op met Magda Delhaas via
m.e.delhaas@kpnmail.nl.